از الف تا ی

خاصیت Text

تغییر دادن مقادیر بعضی مشخصات بسیار ساده است. در این جا ما مشخصه ی Text را در label ها و text box هایمان تغییر خواهیم داد .

روی Label1 کلیک کنید تا دسته های تغییر اندازه ی آن ظاهر شود. حال به بررسی مشخصات آن بپردازید

بعد از بررسی متوجه خواهید شد که مشخصات و خواص label در بسیاری از قسمت ها تفاوت چندانی با form ندارد. به فکر همان کنترل تلویزیون برمیگردیم. کنترل دی وی دی دکمه های متفاوتی با کنترل تلویزیون دارد اما بسیاری از دکمه های آن مشابه هستند.

 خاصیت text آنچه را که شما از آن انتظار دارید انجام خواهد داد یعنی متن شما را به label (برچسب) اضافه میکند ، ما این کار را این گونه انجام خواهیم داد :

وقتی Label1 درحالت انتخاب است روی محیط سمت راست خاصیت text کلیک کنید و با نگه داشتن کلید BackSpace کلمه ی پیشفرض آن را پاک کنید و عبارت FirstName را در آن تایپ کنید. اگر با مشکلی مواجه شدید گام اول را باز مرور کنید. فرم شما باید شبیه زیر شده باشد :

حال خاصیت Text را برای دو Label (برچسب) دیگر نیز تغییر میدهیم.

Label2: Last Name
Label3: Telephone Number

میبینید که برچسب ها خود به خود تغییر اندازه داده میشوند ، وقتی کلید Enter را برای ثبت کردن تغییرات میزنید ممکن است احتیاج به کمی جابجا کردن به طرف چپ داشته باشید.

وقتی کارتان انجام شد فرمتان شبیه زیر خواهد بود :

فرم ما خیلی کوچک به نظر میرسد ولی چطور میتوانیم آن را کمی بزرگ تر کنیم؟

فرم ها هم مانند labels (برچسب ها) و TexBoxes (جعبه متن ها ) قابلیت تغییر اندازه دارند. روی هرجای فرم به جز آن قسمتی که روی آن کنترل ها ( برچسب ها و جعبه های متن ) قرار دارند کلیک کنید تا دسته های تغییر اندازه ظاهر شود حال با این دسته های تغییر اندازه فرم را کمی بزرگ تر میکنیم

از منوی Debug گزینه ی Start را انتخاب کنید یا کلید F5 را از صفحه کیبورد فشار دهید و برای توقف اجرا Stop Debugging را از منوی Debug یا F5 + Shift را در صفحه کیبورد فشار دهید و یا از X در روی فرم استفاده کنید.

درس قبل ( Properties : مشخصات و خواص )

درس بعد ( تغییر رنگ و فونت )



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:vb,net,visualbasic,visual; basic 2010,2010,programming,ویژوال بیسیک,آموزش, الفبا